Értékben 4,6 százalékkal nőtt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az idei első negyedévében a tavalyi első három hónaphoz képest. Akkor, amikor még élt a vasárnapi boltzár. Ráadásul ez a harmadik legnagyobb mutató a vizsgált huszonegy európai ország rangsorában, Törökország (+9,7%) és Lengyelország (+4,8%) után. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen „Growthreporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
A mennyiségi eladások 1,3 százalékos növekedésével ahhoz a tizennégy országhoz tartozunk, ahol pozitív a trend ebből a szempontból – tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. Szerepet játszik itt az a piackutatási tapasztalatuk is, hogy nőtt az olyan magyar fogyasztók száma, akiknek marad szabadon elkölthető pénze, miután fedezte létfenntartása költségeit. A megkérdezettek jobb kedvűen és nagyobb örömmel vásárolnak élelmiszert, mint az előző években.
Ez már a nyolcadik egymás után következő negyedév, amikor Európában dobogós helyet foglalunk el élelmiszer-kiskereskedelmünk bevételének nagy növekedési arányával. Mennyiséget tekintve pedig hat éven át tartó folyamatos csökkenés után, 2014 első negyedéve során fordult át növekedésbe a trend; ami pozitív, immár megszakítás nélkül most már kilenc negyedéven keresztül.