Az állomás csütörtökön átadásán Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy az 51 százalékban az állam tulajdonában álló Mahart Passnave folyamatos fejlesztéseket hajt végre.
Kiemelte: a társaság az elmúlt években – nyeresége terhére is – törekedett arra, hogy fejlessze 30 hajóból álló flottáját. A cég képes arra, hogy Budapest közlekedésében kihasználja a Dunát, és fejlessze a fővárosi vízi személyszállítást.
Szólt arról is, hogy a kormány javítani kívánja a Duna hajózhatóságát, európai uniós források is segítik, hogy a 250 napos hajózhatóság valósággá váljon. Korszerűsíteni akarják a hajózási informatikai rendszert is – tette hozzá.
Spányik Gábor, a Mahart Passnave ügyvezetője elmondta: a visegrádi hajóállomásnak régióközpont szerepet szánnak, ismét használják majd a szobi és zebegényi kikötőt is. Hozzátette: a következő évtől módosul a menetrend, gyorsjáratú hajók indulnak a hét majdnem minden napján a fővárosból Visegrádra.
A Budapest és Esztergom közötti út hat óráról háromra rövidül azáltal, hogy a fővárosból gyorsjáratú hajó juttatja el az utasokat Visegrádra, akik innen hagyományos turistahajóval folytathatják az útjukat
– tette hozzá.
Az ügyvezető az MTI-nek elmondta, hogy az állomás korszerűsítése keretében akadálymentesítés mellett megújultak a kiszolgáló létesítmények, pihenőhelyet alakítottak ki a munkatársaknak, és P+R parkoló is létesült. Megújult az állomás három kikötője, jövőre pedig egy negyediket is kialakítanak.
Félegyházi András, Visegrád független polgármestere felidézte: a város nagy várakozással fogadta, hogy az állam többségi tulajdonos lett a társaságban, és örömmel látták, hogy a Mahart fejleszt, aminek az eredményei már érzékelhetők. Elmondta, Visegrád és a Dunakanyar idegenforgalma össze van kötve a Dunával, ezért “stratégiai partnerei vagyunk egymásnak, nem tudunk egymás nélkül működni, és ez az együttműködés jól funkcionált az elmúlt években”.