Az ellenzéki párt szerint a köztulajdonban lévő Volánbusz olyan buszbeszerzési tendert írt ki 152 buszra, amin éppen csak magyar buszgyártó nem tud indulni “a manipulált feltételek miatt”. Az LMP a tender visszavonását és azt követeli, hogy biztosítsák a tisztességes verseny feltételeit,
A Volánbusz 2 milliárdos tenderkiírása szerint a távolsági buszoknál az elvárt legkisebb hossz 12 000 milliméter, ami éppen 10 milliméterrel hosszabb az egyik magyar távolsági busznál, így a gyártó nem tud indulni a tenderen, a beszerzésen így csak multinacionális cégek buszai versenyezhetnek.
A magyar kormány gyakran hangoztatja, hogy a hazai ipart és gazdaságot támogatja, harcol és szembeszáll a multikkal. Ez sokadszor bizonyul üres szólamnak. A kormány nemhogy nem száll szembe a multikkal, hanem amikor fontos dolgokról van szó, akár az ország érdekeivel szemben is támogatja és kiszolgálja őket. Ebben az esetben is magyar vállalkozások és magyar dolgozók kerülnek hátrányba.
A beszerzés megkésett, a járműpark leromlott állapotához képest legalább ezer busszal kellene javítani a Volánok járműparkját – írta az LMP, amely szerint az állami vállalatokat nem készítették fel az évek óta ismert idejű uniós kötelezettség miatti piacnyitásra, aminek súlyos következményei lehetnek.
Korábban a Népszabadság írt arról, hogy évente 400 millióan utaznak busszal magyar utakon, a hazai buszgyártók mégis alig kapnak megrendelést, így esély sincs a komolyabb fejlesztésekre. A Volán vállalatok az új, magyar gyártású buszok helyett gyakran használt külföldi járműveket vásárolnak. Míg az árukat 2-4 éves, a legszigorúbb környezetvédelmi normáknak, közlekedésbiztonsági feltételeknek megfelelő kamionok szállítják, a hazai utasokat 14,6 éves átlagéletkorú buszok szolgálják ki.