Néhány hete a Volánbusz 152 darab autóbuszra írt ki tendereket, amelyek közül száz a Volánbusz Zrt., 39 darab az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉMKK), 13 pedig Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) állományát gyarapítja majd. Így gyakorlatilag a Volánbusz szerzi be a saját és két másik közlekedési központ járműveit is. Erre a fajta beszerzésre a hivatalos válasz szerint azért van szükség, hogy homogénebb legyen a Volánok járműparkja – írta a Totalcar autós portál.
A lap szerint viszont azért nem tudnak közbeszerzési pályázatokon elindulni a magyarországi gyártók, mert kínálatukban nincsenek a kiírásban szereplő hosszúságú buszok; az egyik pályázaton való részvétel pl. egyetlen centiméteren múlik. A harmadik tendernél a Volánbusz saját távolsági buszainál a minimális hosszúság 12 000 milliméter. Azaz pont tíz milliméterrel (magyarán egy centivel) több, mint amilyen hosszú az egyetlen hazai távolsági típus, a Credo Optinell, amely 11 990 mm hosszú.
Az autós portál honlapján az áll: hiába írtak ki több mint száz autóbuszra tendert, a közlekedési központok új, hazai gyártású autóbuszok nélkül várhatják a jövő évi piacnyitást.
A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, Vincze-Papp Sándor is arról számolt be a Népszabadságnak, hogy bár évi 400 millióan utaznak busszal magyar utakon, a hazai buszgyártók mégis alig kapnak megrendelést. A csekély hazai megrendelés nem tesz lehetővé komolyabb fejlesztéseket, a Volán vállalatok pedig új, magyar gyártású buszok helyett gyakran használt külföldi járműveket vásárolnak.