A berlini Internationale Tourismus Börse-t idén rendezik meg 50. alkalommal március 9. és 13. között.
Az MT Zrt. szervezésében 300 négyzetméteren jelenik meg a magyar turisztikai kínálat, a meglévő célcsoportok megtartása mellett a fiatal és középkorú német utazók megnyerésére koncentrálva. Az egészségturisztikai kínálat mellett a fesztiválok, az aktívturizmus, a vízparti üdülések, a megújult gasztronómiai kínálat és ezek kombinációjának népszerűsítése lehet célravezető – közölte a Magyar Turizmus Zrt.
A német vendégek és vendégéjszakák száma 2015-ben az előző évihez hasonló volt: közel 549 ezer vendég töltött el mintegy 2 millió vendégéjszakát a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Az adatok nem fedik le teljesen a piacot, például a népszerű dunai hajóutak, a német tulajdonú magyarországi ingatlanok, vagy a magánszállások vendégforgalmát. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint csak az 5 napnál tovább tartózkodó német turisták költése meghaladja a 180 milliárd forintot évente.
Közölték, a németek továbbra is nagy érdeklődést mutatnak az egészségturisztikai szolgáltatások iránt, a magyarországi gyógyszállók foglalásainak több mint 22 százaléka tőlük érkezett tavaly, a legtöbb vendéget Németországból fogadták.