Februárban tovább bővült a legnagyobb európai diszkont légitársaságok utasforgalma az előző év azonos időszakához viszonyítva – derül ki a cégek honlapján közölt utasforgalmi statisztikákból.
A legnagyobb előrelépést ismét a legnagyobb diszkont légicég, a Ryanair mutatta fel, utasforgalma 28 százalékkal, a 2015 februári 5,8 millióról 7,4 millióra nőtt. A Ryanair februárban átlagosan 93 százalékos töltöttséggel üzemelt, így a kihasználtság 4 százalékponttal nőtt az egy évvel ezelőtti szinthez képest.
Az angol easyJet az év második hónapjában 4,9 millió utast szállított, 9,8 százalékkal többet, mint 2015 februárjában, amikor 4,4 millióan választották valamelyik járatát. Az easyJet gépeinek kihasználtsága 90,5 százalék volt februárban, 0,4 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel korábban. Az easyJet 12 havi gördülő utasforgalma 70,5 millió volt, 7,5 százalékkal több az előző évihez viszonyítva.
Két számjegyű növekedést produkált a magyar hátterű Wizz Air is, februárban 1,4 millióan repültek vele, 21 százalékkal többen, mint tavaly ilyenkor. A gépek átlagos kihasználtsága 83,7 százalékról 86,4 százalékra javult.