A cég azt közölte, hogy az adózás utáni vesztesége 73,85 milliárd rubel (1 rubel 3,45 forint) volt tavaly, ami 2,9-szerese az egy évvel korábbi veszteségnek. A cég bevétele 8 százalékkal, 176,4 milliárd rubelre csökkent.
Tavaly 1,6 millió új járművet értékesítettek az orosz autópiacon, ami 36 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Elemzők szerint a piac idén tovább zsugorodik, 1,3 millió új autó talál gazdára. Az AvtoVaz célul tűzte ki a 20 százalékos piaci részesedés megszerzését, és januárban már csaknem elérte ezt a szintet, a piaci részesedése 19,8 százalék volt.
Ha az idén 1,3 millió új autót értékesítenek Oroszországban és az AvtoVaz 20 százalékos részesedést akar kihasítani magának a piacból, akkor a cégnek 260 ezer autót kell eladnia 2016-ban. Tavalyi értékesítése 269 ezer volt, ami 30 százalékkal kisebb a 2014. évinél.
(Kiemelt képünk forrása: Europress Fotóügynökség)