Az Átlátszó kikérte ki az MVM-től a Magyar Villamos Művek legutóbbi kampányának költségvetését. Ebből kiderül, hogy a reklámhadjárat bruttó 380 millió forintba került.
A reklámpénzeket elemző Kreatív szerint a legnagyobb büdzséje az online megjelenéseknek volt, összesen 120 millió forint.
Szerintük itt az volt az egyik legmeglepőbb, hogy
A Lokál.hu ugyancsak komoly pénzt kapott, ők egy önálló rovatért (brandelt kapuval és ehhez kapcsolódó kapuszponzorációval), egy Paks ’40 rovatért és egy bannerhirdetésért összesen bruttó 30 millió forintot kaptak.
A következő lépcső itt az Origo.hu, amely kapuszponzorációért és egy bannerért bruttó 12,6 milliót, míg a Blikk.hu 10 millió forintot számolt fel. Ezután jön a Ripost.hu bruttó 7,5 millió forinttal, az Index 6,3 millióval, majd a Pestisrácok.hu 3 millió forinttal.
Jelentős tétel volt a közmédia, bruttó 73 millió forinttal, míg közterületi felületekre 93 millió forint jutott.
Printes megjelenésekre összesen bruttó 93,8 milló forint áll a büdzsében. Itt is a Lokál szakított nagyot, ezúttal ugyan a print verzió: egy egyedi 2 oldalas mellékletért bruttó 19,7 millió forintot kaptak, ugyanennyit egy 4 oldalas mellékletért, míg egy féloldalas pr-cikkért 3,4 millió forintot, egy féloldalas hirdetésért pedig 6,8 milliót. A Kreatív hozzáteszi, hogy ez ugyan bruttó ügyfélköltség, de ha a nettó számokat nézzük, akkor is nagyon sok).
A Magyar Idők és a Blikk a maga 3,2 és 5,5 milliójával csak a futottak még kategóriában szerepelt.