Gazdaság

Mélyponton a kiskereskedelmi forgalom bővülése

Az akcióknak köszönhetően viszont minden eddiginél többet vásároltunk az interneten.

4,3 százalékkal haladta meg novemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbit. Ez csaknem másfél éves mélypontot jelent, de nem biztos, hogy valóban csökken a fogyasztási dinamika – írja a Napi.hu.

Az év második felére jelentősen visszaesett az élelmiszer-kiskereskedelem növekedési üteme: az első megtorpanás még a vasárnapi boltzár bevezetésekor volt tapasztalható, majd nyáron fellendülés jött, de ez úgy látszik, csak ideiglenes volt. A lap szerint elképzelhető, hogy enyhül az online kasszák bevezetésével kiváltott fehéredési hatás, és az sem kizárt, hogy a vasárnapi boltzár a kiskereskedelmi forgalom egy részét átterelte a kisebb üzletekbe, aminek hatására szürkült a szegmens.

A kiskereskedelmi adatok alapján a járműeladások forgalma nem bővül, ami éles ellentmondásban áll azzal, hogy az első alkalommal forgalomba helyezett autók száma folyamatosan növekszik.

A statisztikákból kiderül az is, hogy az online kereskedelem a „fekete péntek” akcióknak köszönhetően minden idők legnagyobb forgalmát bonyolította, a teljes forgalom több mint 3 százalékát tette ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik