A GVH megállapította, hogy a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló „Pepsi Funball”nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball-labda nyereményre utaló állításaival.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának főüzeneteként ígért világító Pepsi Funball-labdát, mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.
Ellentmondásos reklám
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta ugyan felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban a GVH megítélése szerint ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal. A cég kommunikációs kampánya pedig nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folyatatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.
A játék megszervezéséért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az ADAMSKY Kft.-vel szemben.
A GVH a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott.
A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy
- a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt., valamint az általa teljes körű projektmenedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával;
- a társaságok megjelentették az „elfogyott a labda” felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.