Magyarország minden eddiginél népszerűbb turisztikai célponttá vált, a kereskedelmi szálláshelyek forgalma, azon belül a belföldi és a külföldi vendégforgalom egyaránt stabil növekedést mutat, hangsúlyozta Faragó Péter, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában.
Faragó Péter kiemelte: Magyarországon a világátlag több mint négyszeresével, 17,5 százalékkal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első felében a Turisztikai Világszervezet legutóbbi jelentése szerint. Hasonló mértékű növekedést egyetlen közép-európai országban sem regisztráltak.
Hozzátette, a szállásdíjbevételek növekedési üteme meghaladja a vendégforgalom bővülési ütemét. A turizmus egyértelműen a nemzetgazdaság egyik húzóágazata, a turizmus növekedése már ötödik éve töretlen, 2010 és 2014 között az Európából, Ázsiából és az Amerikából érkező vendégforgalom tekintetében jelentős, kétszámjegyű bővülés volt Magyarországon.
Ebben az időszakban 29 százalékkal nőtt az Európából érkező vendégek száma, ezen belül a szlovák vendégeké 80 százalékkal, Lengyelországból és az Egyesült Királyságból is mintegy másfélszer többen érkeztek. Az amerikai kontinensről 56 százalékkal, Ázsiából pedig 60 százalékkal több vendég látogatott ide.
Hangsúlyozta: az eddigi eredmények alapján jó esély van arra, hogy idén is új rekordot dönt az ágazat.
Az év első tíz hónapjának adatai alapján a vendégszám ismét 8 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 6 százalékkal haladta meg a tavalyit. Budapest is kiemelkedő forgalmat élvezett idén, a külföldi vendégek 8,8 százalékkal több, összesen közel 6,7 millió vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken januártól októberig, és az év utolsó hónapjaiban is csúcsforgalomra lehet számítani a fővárosban.
Kitért arra is, hogy a társaság 2016-os tervében, a hároméves marketingstratégia által kijelölt irányokat követve, konkretizálták a feladatokat, akciókat. A turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellege legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg, ezért 2016 a Gasztroélmények éve lesz az MT Zrt. koordinálásával.
A torkos csütörtökkel induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos, vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketinghez kapcsolódó események sora kísér egész évben. Minden hónapban más ételek, ételcsoportok kerülnek majd terítékre a gasztroélmények bemutatása során.
Közölte: az új külképviseleti koncepció a regionalitásra épül, a meglévő külképviseletek tevékenységét kiterjesztik a hasonló kulturális jegyekkel, attitűdökkel rendelkező régión belül. Az eddigieknél jóval erősebb tevékenységet fognak kifejteni például Kanadában az amerikai egyesült államokbeli, Portugáliában pedig a spanyol külképviselettel. Úgy vélte, Magyarország számára versenyelőnyt jelent, ha megfelelő szinten képviselteti magát azokban a turisztikai küldőországokban is, amelyekre más desztinációk sokszor kisebb figyelmet fordítanak.
Jelezte: az elmúlt időszakban sokat fiatalodott a nemzeti marketing, mind a turisztikai, mind az agrármarketing területen. A fiatal célcsoport kiemelt, hiszen ők részben a jelen, részben a jövő utazói, akik később családosként is visszatérhetnek oda, ahol jól érzik magukat. Minden eddiginél nagyobb figyelmet szentelnek az online eszközöknek, alkalmazkodva a legújabb utazási trendekhez, ezzel napról napra erősebb az online jelenlét.