A közleménnyel a Népszabadság szerdai cikke nyomán megjelent sajtóhírekre reagáltak, amelyek szerint nem sokkal az indulás után gyakorlatilag összeomlott a dohány-nagykereskedő árumegrendelő és kiszállító rendszere.
A cég hangsúlyozta, hogy határidőre, tehát a megrendelés leadását követő napon, cash&carry (c+c) megrendelés esetén pedig a megrendelés napján szállítanak. Hozzátették, hogy a Philip Morris Kft. és az Imperial Tobacco Kft. kései csatlakozása miatt piaci hiány alakult ki, így a normál üzletmenet 180 százalékának megfelelő terhelést kap a rendszer.
Az ODBE közleménye szerint a vásárolt áru mennyiségére a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem vezettek be korlátozást. A honlapon azonban arról is tájékoztatnak, hogy az ad-hoc megrendelések felvételét és kiszállítását szüneteltetik az egész országban erre a hétre. A cash&carry üzleteikben pedig rendelési darabszám limitet állítanak be, így csak bizonyos mennyiségű c+c megrendelést vesznek fel minden nap, és a rendelés leadási határideje 12.00 óra lesz az összes logisztikai központban.
Garantálják a kiszállítás biztonságát
A dohányboltellátó azt is írta, a társaság garantálja a dohánybolti kiszállítás biztonságát , a cash&carry csak kiegészítésként szolgál például azokra az esetekre, amikor a boltban megjelenik olyan vevő, aki nagyobb mennyiséget vásárol egy-egy termékből.
A c+c-vel kialakult helyzetről és az átmeneti teendőkkel kapcsolatban minden dohányboltos időben teljes körű tájékoztatást kapott – közölte az ODBE, hozzátéve, hogy a c+c kiszolgáló képessége a megadott nyitvatartási időn belülre korlátozódik. A korábbi rendszerben ilyen lehetőség a dohányboltok számára egyáltalán nem létezett.
Az a kiskereskedő, aki a nyitvatartási időn belül c+c megrendelést adott le, készpénzes fizetés esetén legfeljebb másfél millió forint értékben tud vásárolni a készpénzfizetési törvény miatt, bankkártyás fizetés esetén pedig értékbeli korlátozás nélkül – jelezték.
Minden leadott c+c megrendelés esetén az ODBE ügyfélszolgálata külön e-mailben hívta fel a kiskereskedők figyelmét, hogy csak a szállítólevél-visszaigazolás megérkezését követően induljanak el a c+c üzletekbe – hívták fel a figyelmet.
Készlethiány azért lehet
Közölték azt is, ha a megrendeléskor leadott és a szállítólevél-visszaigazolásban szereplő mennyiség között eltérés van, az csak azért lehet, mert a megrendelésben szereplő egyes termékekből készlethiány alakult ki a gyártói hiányos beszállítás miatt. Olyan eset, hogy a megrendelt termék helyett a visszaigazolásban a kiskereskedő más márkával szembesüljön, mint amit megrendelt, eddig nem fordult elő és ezután sem fog – fogalmazott közleményében az ODBE.
A dohányboltellátó hangsúlyozta, minden normál megrendelést kiszállítottak és ki is fognak szállítani a visszaigazolt határidőben, illetve mindent megtesznek a Philip Morris és Imperial Tobacco miatt kialakult készlethiány kezelésére.