Gazdaság

Hatalmas átalakulás előtt a felsőoktatás

egyetem (Array)
egyetem (Array)
Miközben minden eddiginél többen jelentkeznek az állami oktatási intézményekbe, egyre nagyobb az igény a fizetős főiskolák iránt. Vass Lászlóval, a megújult Budapesti Metropolitan Főiskola rektorával beszélgettünk.

A Budapesti Metropolitan Főiskola – korábbi nevén Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola – idén jelentősen megújult. Mit fejez ki a névváltás, és mit kínál a megújult főiskola a diákoknak?

A névváltásra azért került sor, mert az elmúlt időszak fejlődésének köszönhetően mára kinőttük a márkát. Számos új alap- és mesterszakot, szakirányú továbbképzést indítottunk. Úgy gondoljuk, az új elnevezés jobban illeszkedik egy dinamikusan fejlődő intézményhez. Illetve pontosabban kifejezi főiskolánk nemzetköziségét, elhelyezkedését egy csodálatos fővárosban, a dinamizmust és az ambíciót. Már csak azért is, mert az utóbbi időben jelentősen megnőtt a külföldi hallgatóink száma. Ahogy a világvárosokat, úgy a főiskolánkat is egy élő, nyüzsgő, folyamatosan növekvő közösség jellemzi.

Milyen új szakokat indítottak?

A kommunikáció és médiatudományi képzés mellett teljes körű lett az üzleti szakok kínálata, közöttük a turizmus mesterszak egyedülálló világörökségi turizmus szakiránnyal, amelyet Európában csak Párizsban és nálunk lehet tanulni. Létrejött a művészeti karunk, ahol a vizuális művészeti és művészetközvetítő szakok teljes skáláját hirdetjük, például a nagyon sikeres belsőépítész mesterszakot. Jelenleg 31 alapképzési szakot, 15 mesterképzést, 13 felsőoktatási szakképzést és 27 szakirányú továbbképzést kínálunk. Valamennyi oktatási programban kiemelt hangsúlyt helyezünk a nyelvoktatásra, a kommunikációs képességek és a kreatív gondolkodás fejlesztésére. Hallgatóink emellett számos duális képzésben is részt vehetnek a vállalatokkal együttműködve. Mi abban hiszünk, hogy egy alapvetően gyakorlati irányultságú felsőoktatási intézménynek a munkaerőpiac valós igényeit kell kielégítenie.

Melyek a távolabbi terveik?

A főiskola szeretne a jövőben még újabb képzési területekre kilépni. Hosszú távon a kelet-közép-európai régió tekintélyes felsőoktatási intézményévé akarunk válni. Célunk, hogy a Budapesti Metropolitan Főiskola név nemzetközi szinten ismert és elismert márkanév legyen, amely egy stabil és dinamikusan fejlődő intézményt, széles képzési területet és ezek szinergiáit képviseli.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik