Az eNET 2015 nyarán végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 85 százalékának családi életében központi szerepet tölt be a telekommunikáció, és több mint felük szerint minél többféle telekommunikációs eszközt használ egy család, annál tájékozottabb.
A kutatás szerint
- a családdal folytatott digitális kommunikáció módjai közül a mobilon történő telefonálás a legjellemzőbb (86%).
- a családon belüli internetes kommunikációs lehetőségek közül továbbra is az e-mail a legnépszerűbb (47%),
- internetes telefonálást vagy üzenetküldést a válaszadók 44 százaléka használja rendszeresen
- a vezetékes telefon némileg háttérbe szorult, de még így is ugyanolyan népszerűségnek örvend, mint a közösségi média, ha a családtagokkal való kommunikációról van szó.
Szintén gyakori a közös online vásárlás (58%), amely feltehetően a családi nagybevásárlás új formájává vált.
A családok 29 százaléka legalább alkalmanként többet költ a neten az eredetileg tervezettnél.
A vásárlás mellett a közös online zenehallgatás és online filmnézés, videózás, tévézés is igen gyakori a netezők körében (45, illetve 43%).