Rövidesen megjelenik a ferihegyi vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére vonatkozó közbeszerzési pályázat – írta a Világgazdaság. Ez a dokumentum valójában a majdani beruházás előkészítésének az előkészítése, ám ebből derülhet ki, hogy milyen szempontok szerint építsék meg a vasúti összeköttetést a reptér és a főváros között.
Valószínűleg nem teljes egészében önálló pályán futnának a vonatok a reptérig, hanem egy kitérővel. Ezt a bécsi példát kellene követni Budapesten
– mondta Vitézy Dávid, közlekedési szakértő.
A megvalósíthatósági tanulmány és az engedélyes tervek 2017-re születnének meg, és 2018-ban kezdődhetne el a beruházás, ami 2020-ra fejeződhetne be. A beruházási költség csak a tanulmány megszületése után becsülhető meg
E mellett a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosítása sem csúszik tovább. A villamosítás a tervek szerint nyolcmilliárd forint lesz, ebből 6,8 milliárdot az Európai Unió fedez.
Két másik, jelentős közúti beruházás kivitelezési pályázata is várható a közeljövőben. Az egyik a sokszor csak halálútként emlegetett 21-es főút egyes – Nógrád, illetve Heves megyei – szakaszainak kétszer két sávossá alakítása, a másik pedig az M35-ös sztráda továbbépítése lesz.