Gazdaság

VW-botrány: a magyar export 2-8 százaléka lehet veszélyben

Robot a Volkswagen-gyárban (Array)
Robot a Volkswagen-gyárban (Array)
  • Magyarországon a gazdaság egyik legnagyobb súlyú (és legdinamikusabban fejlődő) ágazata az autóipar
  • Az autóiparban az Audi révén jelen van a botrányban leginkább érintett Volkswagen-csoport. Az Audinak több hazai beszállítója is van.
  • Az Audi gyárt dízelmotorokat Magyarországon, illetve ad el olyan autókat, amelyekben dízelmotor van

Mivel a Volkswagen kommunikációját teljesen központosították, nagyjából ennyit lehet tudni a botrány magyar szálairól, ami meglehetősen kevés – írta a Portfolio.

A 24.hu is megkereste két nappal ezelőtt a Porsche Hungária kommunikációs igazgatóját, aki a német központhoz irányított minket, de ők még nem válaszoltak a kérdéseinkre. Többek között azt kérdeztük, hogy hány Magyarországra eladott autót érinthet a VW-botrány az esetleges visszahívásokra utalva. Erről itt tud olvasni bővebben >>

A Portfolió a KSH adatokból próbálta megbecsülni a magyar export érintettségét. Ezekből egyszerűbb becslésben az jön le, hogy Audi tavalyi export árbevétele 7,4 milliárd euró volt, ami a teljes magyar kivitel 8,7%-a.

Hogy ebből mennyi a dízelmotor exportból származó bevétel, arra nincsenek adatok. Mindössze annyit tudni, hogy a 2 millió Audi-motorból nagyjából 800 ezer dízel. Ha így nézzük, a VW-botrány a magyar export 2 százalékát érintheti negatívan.

Ezek szerint 2 és 8,7 százalék közé tehető a magyar export érintettsége a VW-botrányban. A két véglet között viszont számos köztes forgatókönyv létezik a gyenge sokktól az erős következményekig. Hogy pontosan mekkora hatás éri a magyar gazdaságot, az azon múlik, hogy a következő hetekben hová fejlődik a Volkswagen-botrány.

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik