Mennie kell a Volkswagen vezérigazgatójának, Martin Winterkorn utolsó napja a cégnél szeptember 25-e – írja a Business Insider a német napilapra, a Der Tagespiegelre hivatkozva a Portfolio tudósításában. Utóda a Porsche CEO-ja, Matthias Müller lesz.
A VW az autókba olyan hatástalanítót (defeat device) tett (egy szoftveralgoritmus formájában), amely érzékeli, ha a motort tesztelik. A program normális vezetésnél kikapcsolja az emissziós korlátot, ami csak tesztvezetésnél kapcsol be újra, ezzel a motor teljesítménye javul – a környezet kárára.
Most nagyon úgy néz ki, hogy az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. A kérdéses szoftver ugyanis akár 11 millió autóba is bekerülhetett világszerte, az érintett EA 189 típusú motor körülbelül ennyi gépkocsiban dübörög. A bizalom kezd elillanni a gyártók szavahihetősége iránt. Ezért lesz fontos, hogy a botrány a tengerentúlon marad, vagy tovaterjed világszerte.