Gazdaság

A vasárnapi boltzár csapást mért a reklámpiacra is

zarva-tartas(210x140).jpg (Array)
zarva-tartas(210x140).jpg (Array)

Tizedannyival bővült mindössze a kereskedelmi láncok reklámköltése az első félévben, mint a korábbi években.

Az idei első félévben a Magyarországon működő kereskedelmi láncok listaáron számolva négy százalékkal költöttek többet reklámokra, mint egy évvel korábban. Csakhogy ez jelentős visszaesés az elmúlt években mért 40 százalékos bővüléshez képest – írta a vg.hu a Kantar Média adatai alapján. Úgy, hogy az első két hónapban még 20 százalékkal nőttek a reklámköltések.

Aztán jött március 15-től a vasárnapi zárva tartási tilalom, ami áprilisban és júniusban is negatívba vitte tavalyhoz képest a reklámköltéseket, más hónapokban pedig csak lájtos növekedést eredményezett. 

Az első félévi 4 százalékos átlagos reklámköltés-növekedésen belül azonban jelentős eltérések voltak: három lánc csökkentette, hat pedig növelte a hirdetésekre szánt összegeket.

A Penny Market vezet a pluszos listán, ők 327 százalékkal növelték reklámkiadásaikat, de a CBA is 226 százalékon áll tavalyhoz képest. Az Aldi a másik véglet, ők felére vágták vissza. Legtöbbet a Lidl költött, 9 milliárd forintot, így továbbra is vezeti a toplistát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik