Gazdaság

A Fornettit eladták, hogy meghódíthassa Európát

Fornetti (Array)
Fornetti (Array)

A svájci-ír gyökerű ARYZTA AG piacvezető pékárugyártó megvette a céget, és magyar gyökerű nemzetközi márkát kíván építeni meglévő erős alapjain.

A mai napon a svájci-ír gyökerű ARYZTA AG tulajdonába került a magyar Fornetti. A világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazójának célja, hogy az ismert és elismert Fornetti márkát európai szintre emelje. A Fornetti alapítója, a hazai pékárupiacot jól ismerő Palásti József a jövőben tanácsadóként és márkanagykövetként segíti a vállalatot.

Elérték a növekedés határait

Az ügylet okairól és döntéséről a Fornettit alapító és elmúlt 18 évben építő Palásti József elmondta: a jelenlegi struktúrában a cég elérte növekedése határait. Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessék, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessenek be, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása – jelentette ki. Palásti József a jövőben külső stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja az új tulajdonost a Fornetti továbbfejlesztésében.

A Fornettit igazi magyar sikertörténetnek tartja, és céljuk, hogy az eredményes magyar menedzsmenttel együttműködve, a sikert európai mértékűvé növeljék. Az új tulajdonos az elmúlt 6 hónapban már bekapcsolódott a vállalat működtetésébe. A márkát érintő céljaik elérése érdekében pedig Palásti közreműködésével egy hosszú távú üzleti-fejlesztési terven dolgoznak. A jelenlegi működés támogatására az elkövetkezendő 6 hónapban mintegy 1 millió eurót terveznek beruházni a vállalatba, miközben a dolgozók létszámát is jelentősen növelik – hangsúlyozta Sebastian Gooding a Fornetti új ügyvezető igazgatója. Kiemelte: az új tulajdonos célja régiós piacvezető és európai szinten is elismert márkává tenni a termékcsaládot.

Fotó: fornetti

1000 partnerből álló franchise hálózat

A Fornetti Magyarországon közvetlenül 800 embernek biztosít megélhetést, külföldi leányvállalatinál pedig tovább 500 főt foglalkoztat. A vállalat tavalyi árbevétele megközelítette a 20 milliárd forintot, miközben közel 32 ezer tonna pékárut értékesített, aminek több mint a fele a nagy áruházláncokon keresztül és a kiskereskedelmi üzletekben jutott el a fogyasztókhoz. A Fornetti sikeresen működtet egy 1000 partnerből álló franchise hálózatot.

A több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékárut forgalmazó vállalata; négy kontinensen üzemeltet pékségeket több mint 60 márkanév alatt.

Az ügylet jogi hátterét a DLA Piper Nemzetközi Ügyvédi Iroda biztosította, a pénzügyi-gazdasági elemzést pedig a Deloitte Magyarország segítette.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik