Gazdaság
suzuki vitara (Array)

A Suzuki nagyon bízik a magyar piacban

Mintegy 10 százalékos növekedést várnak az értékesítésben. Az első félév számai alapján nem túlzó ez a terv.

Korábban a témában:

Az új autók piaca

A Suzuki az idén mintegy 5200 személygépkocsi értékesítését tervezi a magyarországi újautó-piacon, a csaknem 10 százalékos bővülésben jelentős szerep jut egy import modellnek is, amelyet az Esztergomban gyártott Splash pótlására szánnak.

Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője az MTI tájékoztatására közölte: az idei első fél évben magyarországi márkakereskedőik 2869 autót értékesítettek, a 2014. évi megfelelő időszakihoz képest 20,7 százalékos növekedés reálissá teszi az éves tervet, amelyet még az új Vitara sikere is felülírhat.
Tavaly 4735 Suzuki kelt el a magyar piacon.

Hársfalvi János tájékoztatása szerint a magyarországi eladások 98 százaléka tavaly esztergomi gyártású jármű volt. Legnépszerűbb modelljük, a Swift tette ki a teljes eladás 36,8 százalékát. A modellpalettán 2014-ben jelen volt még a szintén hazai gyártásból származó Splash, Swift, SX4, valamint az SX4 S-Cross.

Az idén már nem gyártják a régi SX-4-et és a Splasht. Az “A” méretkategóriában, a miniautók szegmensében emiatt keletkezett űrt próbálják betölteni a thaiföldi gyárban előállított Celerióval. Magyarországon a modellből 3 millió forint alatti ára miatt évi 500-600 darab eladására számítanak – ennyi fogyott Splashből is.
Jelenleg 76 Suzuki márkakereskedés működik Magyarországon.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.