A Napi Gazdaság szerint az árusítás ősszel indul, a modellek Renault–Nissan technikai alapon épültek. A KSH adatai szerint 1985-ben közel félmillió, 2005-ben negyedmillió, míg 2015-ben már csak 73 ezer Lada szerepelt magyar rendszámmal a nyilvántartásokban; a márkaállomány átlagkora jelenleg 27 év.
A hivatalos gyári vezérképviselet 2010-ben szűnt meg Magyarországon. Akkor már csak néhány tucat Lada kelt el évente, holott a rendszerváltás utáni években tízezer, 1994-ben csaknem 18 ezer autót adtak el egyetlen év alatt – emlékeztet a lap.
Kép: Fortepan
A JATO adatai szerint Ladákból a magyar piacon 2008-ban mindössze nyolcvanat, 2009-ben pedig csupán harminchármat helyeztek forgalomba, miközben fénykorában a márkának 32 százalékos részesedése volt a magyar piacon.