Négy év alatt 2,5 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a boltokban, az áru közel négyötöde magyar – derül ki a Corvinus Egyetem élelmiszer-tudományi karának kutatásából. A külföldi láncoknál 75, a magyaroknál 85 százalék a részesedés – idézi a kutatást a Mindenár.hu.
Friss baromfiból, friss tejből, tojásból, mézből, túróból, tejfölből, kefírből szinte csak magyar áru van a polcokon, a friss sertéshús, a párizsi és a virsli esetében is alulról súrolja a 90 százalékot a magyar termékek aránya. Kevésbé szívderítő arány a sonkák esetében – a termékek alig több mint fele magyar, joghurtból pedig mindössze 42 százalék. A nemzetközi boltláncokban csak egyharmad a magyar joghurt aránya.
A felmérésben természetesen csak azokat a termékeket nézték, melyeket Magyarországon is megfelelő mennyiségben és minőségben előállíthatnak, így figyelmen kívül hagyták a déligyümölcsöket, a tengeri élelmiszereket és az egzotikus fűszereket.