Gazdaság
Sánta János (Array)

Sánta János csak azért költött 70 millió forintot a Napi Gazdaságra, mert Orbán azt mondta, jó lenne

A Coninental Zrt. tulaja teljesen ki van akadva, mert azt gondolják, hogy ő évi 16 milliárdot nyer az újabb trafiktörvénnyel, mikor legjobb esetben is csak hárommilliárdot. A trafiktörvényt sem ő írta, csak javította.

Korábban a témában:

Interjú és portré jelent meg a Figyelőben Sánta Jánosról, a hódmezővásárhelyi Continental Zrt. tulajdonosáról. Az interjúban Sánta elképesztően érdekes dolgokat mond. Megtudhatjuk például az alábbiakat.

  • Azért költött 70 millió forintot a Napi Gazdaság 49 százalékára, mert Orbán Viktor egy interjúban azt mondta, hogy ha lehet, a vállalkozók támogassák a jobboldali sajtót. 
  • Tévét, rádiót nem akar venni, de a Napi Gazdaságból középtávon nyereséget vár. 
  • Válogathatott a nagy multik közül, hogy kivel alakít konzorciumot a dohányellátóra. A BAT-ot választotta, mert van Pécsen gyáruk és elkötelezték magukat. Nem fél, hogy kitalicskázzák a hasznot. 
  • Teljesen ki van akadva, mert egyesek olyanokat írnak, hogy 16 milliárdos hasznot lehet évente termelni a dohányellátóval. Szerinte ez legjobb esetben is csak három milliárd, mert a dohánypiac egyre rosszabb állapotban van. 
  • Ráadásul neki végig fizetnie kell a 600 milliós koncessziót. Mondjuk a  többi cég ennek a tízszeresét ajánlotta, ami Sánta becsült nyereségének kétszerese. Sánta szerint túlbecsülték ezt. 
  • 25-75 százalékban osztják meg a hasznot a világ egyik legnagyobb dohánycége és a hódmezővásárhelyi Continental között.
  • Arra tett ígéretet, hogy 400 munkahelyet tartanak meg 20 évig. Ennek most a sokszorosa létezik a szférában. 
  • Szerinte nem lesznek rákényszerítve a trafikosok, hogy a Continental termékeit rendeljék. Azt viszik ki, amit ők rendelnek. 
  • Lázár János miniszter urat 2002 óta ismeri, de nem találkoznak sűrűn, csak évente párszor. Nem mondja meg neki, mit csináljon, de Lázár néha hallgat rá. 
  • A trafiktörvény tervezetén csak azért szerepelt, hogy az ő gépén szerkesztették, mert átküldték neki, hogy javítsa azt. Kikéri magának, hogy ő írta volna. De ez egyébként azt is jelenti, hogy a tervezethez, amit végül benyújtottak Brüsszelnek, Sánta cégénél nyúltak hozzá utoljára. 
  • Vannak újságírók, akik éjszaka nem tudnak aludni és a brüsszeli honlapokat nézegetik.
  • A trafikokkal sem lehet nagyot kaszálni, csak ha jó helyen vannak. A többi amúgy havi 2-300 ezret termel nyereségként. Egyébként nem véletlen szerinte, hogy több százan visszaadták már a jogot. Az állítólag a cég közelébe jutott több mint ezer trafikról pedig azt mondta, arról ő nem tehet, hogy a dolgozók pályáztak és nyertek. 

A portréból is kiderül pár dolog. 

 

  • Sánta 1997-ben privatizálta a hódmezővásárhelyi gyárat. A cég kezd jobban menni, nem nemzetközi mércével megmosolyogtató a forgalmuk. 
  • A BAT megpróbálta kicsinálni a céget. El szerették volna érni, hogy úgy emeljék a jövedéki adókat, hogy azzal a Continental járjon nagyon rosszul. Ekkor jött Lázár János, és Hörcsik Richárd frakcióvezető-helyettessel összefogva megmentették a céget. 
  • A Continental úgy nyerte meg 20 évre a dohányellátó koncesszióját, hogy nagyon kényelmes feltételeket kapott. Az ellenfelek tízszer ennyit fizettek volna, de Lázár János azt mondta, az csak egy blöff. 

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.