Gazdaság

Elvileg újra be lehet szedni a reklámadót

Reklamado(960x640).jpg (Array)
Reklamado(960x640).jpg (Array)

Érvényét veszítette az európai uniós versenyhatóság márciusban hozott felfüggesztő határozata, így nincs többé akadálya annak, hogy Magyarországon ismét beszedjék a reklámadót.

A Népszabadság írása szerint bár a bizottság még vizsgálja, hogy a 2014 júniusában bevezetett reklámadó megfelel-e az uniós állami támogatási szabályoknak, de a progresszív adókulcs május végi eltörlésével érvényét vesztette az uniós versenyhatóság rendelkezése, amely hatályon kívül helyezte az egész törvény végrehajtását.

A lap pontosan meg nem nevezett brüsszeli forrásokra hivatkozva úgy értesült, a bizottság hamarosan lezárja a még folyamatban lévő vizsgálatát is, miután a parlament által módosított jogszabály jórészt megfelel Brüsszel elvárásainak.

A lap emlékeztetett arra: az eredeti javaslat szerint a hirdetési árbevételen alapuló adó progresszív volt. Az 1, 10, 20, 30 és 50 százalékos kulcsokat május végén a parlament 5,3 százalékra változtatta.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik