Gazdaság

A német sztrájk magyar hatása – vonat után buszra kell ülni

Sín (Array)
Sín (Array)

A német sztrájk után is csak Drezdáig járnak a berlini és hamburgi vonatok vasárnap - közölte a Mávinform.

Bár a sztrájk a német vasúton a tervezett időben, vasárnap reggel 9 órakor befejeződik, üzemi okokból három vonat csak Budapest és Drezda között közlekedik, onnantól vonatpótló buszokkal viszi az utasokat tovább a német vasúttársaság. Ez érinti a vasárnap a Keleti pályudvarról induló Jeszenszky János EuroCityt, a Porta Bohemica Eurocityt és a Hungária EuroCityt. A Mávinform közölte: a Budapestről induló Metropol EuroNight és a Berlinből Budapestre jövő Metropol május 10-11-én már ismét teljes útvonalon közlekedik.

Németországban a mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) hirdetett sztrájkot, amely hétfőn kezdődött és az eredetileg bejelentett határidőig, vasárnap 9 óráig tart, miután nem sikerült megállapodniuk a munkaadóval. A német vasút történetének eddigi leghosszabb, összesen 138 órás sztrájkja becslések szerint 750 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak és 0,1 százalékponttal visszaveti a gazdasági növekedést a második negyedévben.

A DB adatai szerint a távolsági járatokon a vonatok egyharmada jár, a regionális járatoknál térségtől függően a vonatok 15-60 százalékát tudják elindítani. A GDL a mozdonyvezetőknek 5 százalékos béremelést követel, és a heti munkaidő csökkentését 39 óráról 38 órára. Azt is el akarja érni, hogy más foglalkozású tagjai – például vonatkísérők – számára is bérmegállapodást köthessen a munkaadóval. Ezt a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság elutasítja, mert nem akar ugyanazon munkavállalói kör bérezéséről és munkaviszonyairól egyszerre több szakszervezettel tárgyalni, illetve több bérmegállapodást kötni. A munkaadó a mozdonyvezetőknek 4,7 százalékos emelést és ezer euró egyszeri juttatást ajánl.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik