A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy április 21-től a mobilbarát szempontok integrálódnak a keresési algoritmusába, és ez kihat a találati listán elfoglalt helyezésekre is. A változások nemcsak az angol nyelvű, hanem a világ összes weboldalára vonatkoznak.
A döntés súlyosan érintheti azokat a vállalkozásokat, amelyek nem rendelkeznek mobiltelefonbarát weboldallal, mivel őket a Google hátrébb sorolja a keresésekben. Így vásárlókat veszíthetnek, adott esetben teljesen láthatatlanná válhatnak az internet népe számára. Magyarországon a kisvállalkozások döntő többsége nem rendelkezik mobilbarát weboldallal.
A Statcounter adatai szerint Magyarországon a kereséseknek már több, mint 10 százaléka mobil eszközökkel történik, és ez az arány évről-évre jelentősen nő. Egyes szegmensekben ennél jóval magasabb ez az arány, nem ritka a 20-30 százalékos mobil látogatók aránya sem. A Hír24 esetében például a látogatók több mint harmada érkezik mobileszközökről. Ezt az jelenti, hogy ha a weboldalunk nem lenne reszponzív, akkor látogatóink harmadát valószínűleg elveszíthetnénk holnaptól.
A Google el is mondta, hogy milyen szempontoknak kell megfelelnie egy mobilbarát oldalnak:
– Flash technológia kerülése
– nagyítás nélkül is olvasható betűméret
– a tartalomnak a képernyőmérethez történő igazítása
– a koppintási felületek megfelelő mérete
A Google tesztelő oldalán mi magunk is ellenőrizhetjük, hogy mobilbarát-e az oldalunk. Érdemes nem csak a főoldalt, hanem az aloldalakat is tesztelni! (Quartz)