A francia gyártó a Népszabadság szerint azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a régi járművek további működését. Az Alstom ezért inkább új szerelvények beszerzését javasolja, amelyek biztonságosabb, kényelmesebb és költséghatékonyabb módon szállítanák az utasokat legalább 30 évig. Ez a megoldás az Alstom számításai szerint éves költségszinten mintegy 15 százalékkal kevesebbe kerülne az üzemeltető BKV számára.
Fotó: BKK
A gazdasági, műszaki alkalmasságot vizsgáló első körből öten jutottak tovább, a Budapestre most villamosokat szállító spanyol CAF, a Prágában hasonló orosz kocsikat felújító Skoda, az orosz utódállamokban jelentős számú szerelvényt felújító észt Skinest Rail, az eredeti orosz gyártó Metrowagonmash, illetve a 2-es és 4-es metróvonal új járműveit szállító Alstom.
A versenyben maradt vállalatok képviselőit a jövő hétre egyeztetésre hívja a BKV, a gyártók testközelből szemrevételezhetik a metrókocsik állapotát. Kívánságra egy próbakört is tehetnek, hogy a szerelvények mellett a felújítandó vonatirányító rendszert is próbára tegyék – írja a Népszabadság.