A Közgép szerint szabályosan lefolytatott közbeszerzésen nyerték el az M4-es autópálya egy szakaszának építésére kirt munkát és a Strabag is azt közölte, hogy megkérdőjelezhetetlen szerződésük érvényessége és jogszerűsége.
A két társaság azért szólalt meg, mert az Index információi szerint az Európai Bizottság elutasította a 30 kilométeres útszakasz megépítéséhez benyújtott 110 milliárd forint támogatási kérelmet. Brüsszel szerint a kilométerenkénti négymilliárd forintos ár kartellgyanút vet fel.
A Közgép közölte: a konzorciumhoz tartozó útszakaszon nem pusztán autópálya-építés a feladat, hanem a Tiszán átívelő hidakat kell építeni. A nyomvonal árterületen halad, ezért különleges műszaki követelményeknek kell megfelelni, a környezetvédelmi előírások is rendkívül szigorúak – jelezték.
A Strabag is közölte: legolcsóbb ajánlattevőként nyerték el a megbízást a feladatra, a 13,2 kilométer autópálya és 11 híd kivitelezésére beadott árajánlatuk megegyezik a jelenlegi hazai autópálya-építések átlagával.