A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) bejelentés alapján vizsgálja a Telenor február 19-i egyoldalú szerződésmódosításának jogszerűségét, tudta meg a Magyar Hírlap a hatóság illetékeseitől.
A távközlési cég két új tételt vezetett be az üzleti előfizetőinek: egyrészt a kiegészítő havi díjat, ami 200-1000 forint többletköltséget jelenthet készülékenként. Másrészt a kapcsolási díjat, ami nettó három forint sikeres hívásonként. A Telenor tájékoztatása szerint az áremeléssel a közelmúltban megemelkedett költségeikre próbálnak fedezetet találni. Miután az elmúlt hónapokban nem várt kiadásaik adóddtak: a forint árfolyamgyengülése érintette kellemetlenül a cég tevékenységét, és nagyszabású beruházásokba vágtak bele.
A Telenor közlése szerint a hatályos jogszabályok szerint, az előfizetési szerződésben rögzített, a szerződésmódosításra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően emeltek árat, így az üzleti ügyfelek erre hivatkozva nem mondhatják fel a szerződést, és nem is fordulhatnak bírósághoz. A cég szerint egyébként nem emelkedett a szerződésmódosításból adódó felmondások száma az elmúlt időszakban.
A szerződésmódosítással egy közepes cégnél havonta tízezer forinttal is emelkedhetnek a költségek – derül ki a cikkből. A lapnak nyilatkozó ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász szerint önmagában az egyoldalú módosítás még nem lenne aggályos. jogszabálysértő lehet viszont a túlzott mértékű díjemelés.
A Magyar Hírlap szerint négy bejelentés érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz az ügyben, ezeket továbbították a NMHH-nak.