Gazdaság

A reklámok miatt hanyagoljuk a magyar mirelit árut

hutoszekreny(210x140).jpg (hűtőszekrény, )
hutoszekreny(210x140).jpg (hűtőszekrény, )

A magyarok inkább külföldi, a külföldiek inkább magyar fagyasztott zöldséget vesznek. Mert jobban ismerjük a hazainál a külhoni márkákat.

A Corvinus Egyetem kutatói segítségével elvégzett 1000 fős felmérésből kiderült az is, hogy bár a vásárlók a hazai alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, a reklámmal támogatott külföldi márkák ismertebbek és kedveltebbek a hazaiaknál.

Kényelmesebbek lettünk

A kutatás alapján a kiskereskedelmi forgalomban 4-5 kg-ra becsülhető az éves egy főre jutó fagyasztott zöldség- és gyümölcs fogyasztás, mely lassú növekedést mutat. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, így ma már a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket. Igaz, a nyári zöldségkínálat befolyása még ma is jelentős: 37 százalék csak a téli időszakban tartozik a rendszeres vásárlók közé és 20 százalék azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.

Elvileg a magyart választanánk

A kutatás szerint a magyar háziasszonyok legjobban a zöldborsót, a zöldségkeverékeket, a csemegekukoricát és a spenótot kedvelik. A gyümölcsök, gyümölcskeverékek vásárlása a magasabb státuszú csoportokra jellemző. A felmérésből az is kiderült, hogy a külföldi gyártók reklám és eladásösztönző kampányainak hatása ellenére is a magyar fogyasztók elvileg előnyben részesítenék a hazai alapanyagból fagyasztott termékeket. Azonban amikor a kutatás során konkrét márkák ismertségéről és kedveltségéről kérdezték őket, akkor megmutatkozott a külföldi márkák fölénye.

Vannak még fenntartások

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. 19 százalék szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 százalék szerint a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6 százalék a növényvédőszer maradványok miatt aggódik, 17százalék pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.

Ezeknek az aggodalmaknak azonban semmi alapjuk nincs – nyugtatott a hazai gyártók közül ismertség, kedveltség, vásárlási gyakoriság és imázs tekintetében is első Fevita vezérigazgatója, Fisli József. Hangúlyozta, a zöldséget a szedést követő néhány órán belül lefagyasztják, így az eredeti ízvilág és mikrotápanyagok szinte teljes mennyiségben megmarad.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik