160 millió forintos bírsággal sújtotta a Magyar Telekomot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A felügyelet a vállalat szolgáltatáskorlátozással kapcsolatos gyakorlatát vizsgálta.
Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok szerint korlátozásra csak előzetes értesítést követően van lehetőség és akkor, ha az előfizető a tartozását az értesítés kézhezvételétől számított harminc napon belül sem rendezi.
A szolgáltató ezt a jogszabályt és saját általános szerződési feltételeit is többször megsértette, olyan előfizetők szolgáltatását is korlátozta, akiknél az értesítési kötelezettségnek nem tett igazolhatóan eleget. A felszólító leveleket ugyanis normál postai küldeményként küldte el, így az eljárás során nem lehetett igazolni, hogy erre mikor került sor és mikor jutott el a küldemény az előfizetőhöz. Ráadásul a határidőt a levél keltezésétől, és nem a kézhezvételtől számították. Az is jogsértő volt, hogy a szolgáltatást akkor is korlátozták, ha az előfizető a számon kért tartozást megfizette, de később keletkezett lejárt tartozás is szerepelt a folyószámlán.
A szolgáltató a vizsgált időszakban – 2013. október 1. és december 31. között – 72 300 esetben korlátozott szolgáltatást és 32 087 előfizetőnek számított fel visszakapcsolási díjat.
Mivel nem először állapította meg a jogsértéseket a hatóság, a vezérigazgatót – akinek felelőssége a jogkövető magatartás biztosítása – további kétmillió forintra bírságolták.