Nemcsak a kis számuk miatt nem tűnnek ki ezek a környezetterhelés szempontjából kedvező adottságokkal rendelkező járművek a sokaságból, hanem azért sem, mert megjelenésükben semmiben sem különböznek a “hagyományos”, benzines társaiktól, mondta az MGE elnöke a Napi Gazdaságban.
A megkülönböztetésnek pedig fontos szerepe lehetne, ezért a Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és az MGE – az elektromos járművek értékesítését, használatát is elősegítő dokumentumaiban – azt javasolja, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók. Ez azért lenne praktikus, mert a rendeletek alapján az elektromos járművek használhatják a budapesti buszsávokat, illetve kedvezményesen vehetik igénybe a parkolókat is. A megkülönböztető jel hiányában azonban az ilyen járművek vezetői könnyen “beleszaladhatnak” a hatóság bírságaiba.