Idén a karácsonyi szezonban a Formatex Kft. összesen 1,06 milliárd forintos nettó forgalmat tervez, ez az előző évhez képest 13 százalékos növekedés, a várakozások szerint az eladások 8 százalékát adja a webshop – közölte a játékkereskedő és importőr társaság az MTI-vel.
A Formatex tapasztalatai szerint a válság alatt a családok kevesebbet költöttek játékra karácsonykor. A közlemény idézi Borhi Jánost, a cég ügyvezetőjét, aki elmondta: pozitív fordulat látszik a játékértékesítések terén, a karácsonyi előrendelések összege a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést mutat. Kitért arra is, hogy a válság alatt megfeleződött az átlagos kosárérték, nagyjából 5-7 ezer forintot szántak egy-egy karácsonyi játékcsomagra, de az idén fellendülés várható: körülbelül 8-9 ezer forintos játékok kerülnek majd a fa alá.
Az értékesítés nagy része még hátra van, mivel általában decemberben rohamozzák meg a boltokat és a webáruházakat a játékvásárlók.
A Formatex Kft. 1995-ben alakult családi vállalkozásként. A cég által importált márkák a vezető helyen állnak a hipermarketek, játékbolt hálózatok és 150-nél is több független játékkereskedő és webáruház választékában, valamint több eladási ponton Csehország, Lengyelország és Szlovákia területén.
A cég folyamatosan követi a világpiaci játéktrendeket, a magyarországi játékpiacon működő cégek rangsorában a 3. A válság okozta negatív tendenciák ellenére a forgalmat évről évre növeli: a 110 dolgozót foglalkoztató társaság tavaly 3,6 milliárd forint árbevételt ért el a 2012. évi 2,7 milliárd forint után.