Gazdaság

Véget vet az irdatlan luxusnak a Tesco

tesco repülő (tesco repülő)
tesco repülő (tesco repülő)

Az új vezérigazgató takarékossági programot és teljes reorganizációt hirdetett.

Világszerte bajban a Tesco, ezért az új vezérigazgató takarékossági programot és teljes reorganizációt hirdetett. A társaság első lépésként eladja a négy repülőből álló magánrepülőgép-parkját, amelyeket a Tesco topmenedzserei használtak – írta a Mirror.

Augusztusban a Tesco már piacra dobott egy hétéves Gulfstream G550 típusú repülőgépet, hogy ebből fedezzék egy vadonatúj repülő beszerzését 30 millió fontból (11 milliárd forint), ám mostanra ez is eladóvá vált. E mellett van még két gépük, egy Hawker és egy Cessna, amelyeket összesen 10 millió fontért (3,9 milliárd forint) kínálnak eladásra.

A Gulfstream G550 14 topmenedzsert tud szállítani, plusz a személyzet. Mint a képen is látható, fel van szerelve minden luxussal. Mahagóni és szarvasbőr borítás, kivetítők, plazmatévék, borhűtő is található bennük (nyilván Tesco Prémium vörösboros válogatással). A menedzserek hét év alatt 3444 órát repültek vele Ázsia és Európa között.

David Lewis vezérigazgató az Unilevertől érkezett az elmúlt hetekben a Tescóhoz. A takarékossági programban igyekszik jó példával is elöl járni: vonattal megy munkába a sofőr vezette luxuslimuzin helyett. Azt is bejelentette, hogy eltörli a milliós nagyságrendű menedzseri bónuszokat, mondván, hogy egy veszteséges cég ne fizessen sikerdíjat a vezetőinek.

Bajban a Tesco

A Tesco ötödik éve küzd a csökkenő eladásokkal Európában. A hipermarketlánc elsősorban a diszkontáruházak (pl. Lidl, Aldi) térnyerését szenvedi meg, és problémáit tetézi, hogy lassan reagált e piaci folyamatra. Augusztusban három éven belül a harmadik nyereségfigyelmeztetést adták ki, amelynek nyomán 11 évi mélypontra süllyedt a Tesco-részvények árfolyama. Nem sokkal korábban lemondott az előző vezérigazgató, Philip Clarke, miután a cég helyzetének javítását célzó, általa elindított egymilliárd fontos fejlesztési program nem hozta a várt eredményeket. Magyarországon ugyanakkor jobban megy nekik, mint Nagy-Britanniában, a hazai Tesco 1 százalékkal növelte forgalmát 2014 első félévben. Arról, hogy kivonulhat-e a Tesco Magyarországról, itt olvashat bővebben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik