Miközben zajlott az Orbán Viktor és Simicska Lajos közti összetűzés, a Market Építő Zrt. többségi tulajdonrésze új tulajdonoshoz kerül. A magasépítési piacin 38,6 milliárd forintos árbevétel mellett 613,7 milliárd forintos profitot termelő cég 51 százalékát ugyanis Garancsi István új vállalkozása, a Garhartt Invest 2014 Zrt szerezte meg. A részvénycsomagot egyébként a Wallis-csoporthoz, így Bajnai Gordonhoz, illetve Veres Tibor nagyvállalkozóhoz köthető Wing Zrt.-től vásárolták meg – derül ki a Népszabadság cikkéből. Egyes piaci pletykák szerint az ügylet lebonyolítás mögött Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója áll valójában.
A Közgép lecserélése a lap szerint csak látszólag lehet egyszerű egy másik építési cégre, amely olyan referenciákat tud felmutatni, mint a Fradi-stadion vagy a felsőzsolcai árvízkároskárosultak lakóházai. A Közgép azonban Simicska Lajos kezei között nehezen megkerülhető szereplőjévé vált az építőiparnak az utóbbi tíz évben.
Ezt példázza az M0-ás autóút déli szektorárban a szerkezetcserére váró hárosi Duna-híd is. Ennek a közbeszerzését ugyanis a fejlesztési tárca állítólag pénzhiány miatt vonta vissza, miközben a pletykák szerint valójában az volt az ok, hogy a kivitelezést kizárólag a Közgép lenne képes elvégezni.