Kevesebbet, de ugyanannyian dolgoznak az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszafogott termelésnek két oka van: megszűnt a Splash modell gyártása és az SX4 is befejezte „pályafutását” az eredeti formában. Az SX4 S-Cross-nak egy évvel ezelőtt volt a bemutatója, jelenleg tehát két modell, az S-Cross és a Swift készül Esztergomban.
A második ok, hogy övőre új modellt vezet be a japán gyáróriás, ez is hozzájárul a fékezéshez: az új autóhoz a gépsorokat, a szalagokat át kell állítani. Az új „mi autónk” a Vitara névre hallgat majd, a gyár a 25 éves Vitara hagyományait kívánja erősíteni. A városi terepjárót a párizsi autókiállításon is bemutatták, Esztergomban pedig sok minden megújul érkezésével: a két kicsi kocsi után egy nagyvadat állítanak össze a gépsorokon. A visszafogott termelés ellenére a gyár az előre kitűzött éves darabszám teljesítésével számol, továbbra is azt tervezik, hogy körülbelül 150 ezer autó gördül le a gyártószalagról. Ruska Viktória, a Suzuki vállalti kommunikációs vezetője a Napi Gazdaság Online-nak elmondta: a műszakok számának csökkenése miatt nem várható leépítés, a műszakban dolgozók átszervezésével kezelik a visszafogottabb termelést.
Az új Vitara sorozatgyártása jövő év elején kezdődik, már csak emiatt is fontos a képzett munkaerő megtartása: jövőre nagy szükség lesz rájuk.