Gazdaság

Schobert: továbbra is titok Andre Agassi reklámdíja

A Norbi Update Lowcarb részvények értékesítésével kapcsolatban felmerült kérdésekre reagálva háttérbeszélgetést tartott a társaság menedzsmentje.

A Portfolió szervezésében a Norbi Update Lowcarb menedzsmentje tájékoztatta a nyilvánosságot a részvények értékesítésével kapcsolatban. Mint arról korábban beszámoltunk, egyre több elemző adott hangot kétségeinek a tőzsdei bevezetéssel kapcsolatban.

A főbb kritikák szerint nem lehet megalapozott befektetői döntést hozni az alábbiak miatt: az üzleti tervről nem tudunk semmit, a társaság legfőbb értékének tekintett védjegyek nem kerülnek át a tőzsdei cégbe, a franchise terjeszkedés költségét és bevételeit időtávokra lebontva nem ismerjük, a marketingtevékenység (benne Agassi reklámdíjával, erről itt írtunk) részletei homályban maradtak.

 

Norbi válaszai

A tájékoztatón mindezekre így reagáltak a tulajdonosok és a bevezetést végző Buda-Cash a Portfolió tudósításában:

Schobert Norbert szerint a nyugat-európai üzleteknél a szlovák vagy a magyar üzletekhez képest jóval nagyobb forgalom várható, míg egy szlovák üzlet átlagosan 25 ezer eurós forgalmat bonyolít le, addig ez egy német üzletnél akár havonta 50 ezer eurót is elérhet, a nagyobb városokban, mint Berlin, Köln vagy München akár 70-80 ezer euró is lehet.

A részvények árazásához használt modellekben konzervatív módon csupán 4 országban való terjeszkedéssel számoltak, az egyes országokban 3 év alatt 30 üzlet nyitásával számolnak.

Egy modellüzletnél a termékforgalom havonta az indulásnál 10 ezer euró, a forgalom nagyjából 30 hónap alatt 35 ezer euróra futhat fel.

Az árbevétel alakulásáról a sajtóeseményen bemutatott ábrán az volt leolvasható, hogy az első évben nagyjából 1,1, a másodikban kb. 1,6, a harmadikban kb. 1,9, a negyedikben pedig közel 2,2 milliárd forintos árbevételt is elérhet a cég, a negyedik évben a teljes bevételből közel 500 millió forint származhat a külföldi franchise bevételekből.

A marketingről

Több irányba is elindul a cég, a tervek között szerepel egy januárban, az Eurosporton, az Austral Open mérkőzései között vetített reklám.

Heteken belül Magyarországon is elindulhat egy reklámspot.

A franchise rendszerről

Schobert a sajtótájékoztatón ígéretet tett arra, hogy az első, alaptőke-emelésről döntő közgyűlésen arról is döntenek, hogy mind a 13 védjegyet térítésmentesen vagy jelképes összegért beviszik a cégbe (ezeket jelenleg kizárólagosan használja a Norbi Update Lowcarb, a bizonytalanságot részben az jelentette, hogy nem volt világos az apportált védjegyek értéke).

A társaság tulajdonában áll közel 300 receptúra.

A központi menedzsment 21 alkalmazottból áll (ezen felül az Update üzletekben közel 300-an, az 54 gyártási ponton közel 30, az ételszállításban közel 400 alkalmazott dolgozik, ők nem állnak közvetlenül a Norbi Update Lowcarb alkalmazásában).

Agassiról

Andre Agassi nem járult hozzá, hogy a megállapodás részleteit nyilvánosságra hozzák, így pontosan azt sem lehet tudni, mennyit fizetnek a sztárnak a 3 éves megállapodás alatt. A korábban elhangzott 2 millió eurós összeg a következő 2 év teljes marketing büdzséjét jelenti – szemben a korábban elhangzott három évvel.

Az első közös üzlet megnyitására (Agassival), valószínűleg Németországban kerül sor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik