A kormány által az RTL Klub nyakába varrt reklámadó mellett a csatornának újabb érvágást jelenthet a táv- és hírközlési szolgáltatásokra vonatkozó áfaszabályok uniós szintű változása.
A Magyar Nemzet szerint akár áremelkedést is hozhat, hogy a cégeknek jövőre 15 helyett 27 százalékos áfát kell fizetniük, de lehetséges, hogy ezt nem engedi meg a piaci verseny, hiszen az eddig itthon vagy éppen Romániában áfát fizető cégek – mint a Digi – gond nélkül be tudták építeni tarifáikba a közterhet.
Bár az adóoptimalizálás lehetőségét vesztő cégek is sokat buknak, a legtöbbet Luxemburg vesztheti, azaz az éves nemzeti össztermékének egy százalékát, ami 660 millió és 1,1 milliárd euró közötti összeget jelent.
Míg a Magyar Nemzet szerint a UPC-nek is 15 százalék helyett 27 százalékos adót kell fizetnie majd, a cég kommunikációs osztálya szerint a UPC Magyarország Kft. 1999-es megalakulása óta folyamatosan és jelenleg is magyarországi székhellyel működik és a magyar államnak fizeti az áruforgalmi adót, a mindenkori magyar ÁFA-törvényben megállapított mértéknek megfelelően, amely a jelenleg hatályos áfa szabályozás szerint 27 százalék.
Később Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az mmonline.hu érdeklődésére elmondta, hogy Magyarországon bejegyzett cégként mindig is magyar áfa szerint állították ki a számlát, tehát az uniós jogszabályváltozás sehogyan nem módosítja a társaság áfa-fizetési gyakorlatát.