Tanácstalan a reklámadóval kapcsolatban az Avon – írja a Világgazdaság. Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetisc Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a lapnak elmondta, hogy a reklámadó két területen is érintheti a céget: az egyik az internetes hirdetés, ami után a havi 2,5 millió forintnál többet költőknek fizetniük kell. A másik a saját gyártású reklám, ami a közvetlen értékesítéssel foglalkozó cégnél a termékkatalógusokat érintheti.
„Az Avon katalógusokat bocsát ki, amelyekben a saját termékeinket reklámozzuk. Így ha a törvény szavát nézzük, ez saját előállítású reklámnak minősülhet, ami 500 millió forint fölött adóköteles, és ezt mi valószínűleg meghaladjuk” – mondta a lapnak Radeczky Zoltán. Havi 100-150 ezer katalógust kapnak ingyen a hűséges vásárlók, további 300-400 ezret az értékesítők.
Amint a törvény végleges változata elkészül, az Avon állásfoglalást fog kérni a katalógusok ügyében. A regionális központként működő cég amúgy nem panaszkodhat, hiszen Magyarországon a legnagyobb közvetlen értékesítőnek számít. Tavalyi forgalma csaknem 11 milliárd forint volt, évente átlagosan 3 százalékkal tud bővülni a válság óta.