Elsősorban az infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– forgalmát dobta meg a vb, bár erről pontos számok még mincsenek. A Magyar Cetelem Bankhoz legalábbis több áruhitel-igénylés érkezett ezekre a cikkekre a labdarúgó-világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor – tájékoztatta a hitelintézet a Világgazdaságot.
Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója a kereslet jelentős megugrását két okkal magyarázta: a foci-vb-t egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezik, amikor sokan még a munkahelyükön vannak vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akar lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy éppen egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a vb adhatta meg az utolsó lökést a vásárláshoz.
A Cetelem már korábban is hangsúlyozta, hogy az események által ösztönzött vásárlás kevésbé függ a gazdasági helyzettől: 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően a műszaki áruházakban 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trend érvényesült két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a vb-t megelőző 3 hónapban.
A hazai vásárlási kedv egyébként is növekvőben van: a Cetelem Körkép 2014 felmérés szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt a válaszadók. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet pedig a válaszadók 19 százaléka szeretne venni ebben az évben, míg tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.