Gazdaság

Zökkenőmentes volt az átállás az államosított parkolásra

Ezt állítja a cég, amely országszerte átvette a mobilparkolást. Azt is mondták, hogy a korábbi üzemeltetőnek előre fizetett pénzt vissza lehet kérni.

Jelentősebb fennakadások nélkül sikeresen elindította a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF Zrt.) az országosan egységes közterületi parkolási rendszert – közölte az NMF Zrt. kedden az MTI-vel.

Az NMF tájékoztatása szerint kedden délig az új rendszerben több mint 20 ezer sikeres mobilparkolási és e-matrica vásárlási tranzakciót indítottak a felhasználók. Ez idő alatt 6 ezer parkolást ellenőrző lekérdezés történt az önkormányzatok részéről.

Lekapcsolták az EME 810-et

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az MTI megkeresésére közölte azt is: az órákat hétfőről keddre virradó éjszaka mindenhol átmatricázták, feltüntetve az új információkat. Hangsúlyozták, hogy az EME Zrt. nem jogosult közterületi mobilparkolási szolgáltatást nyújtani. Kedden reggel, valamint délelőtt, minden szolgáltató lekapcsolta az EME 810-es parkolási előhívó számát. Azok a felhasználók akik még az EME Zrt. rendszerén keresztül tudtak közterületi mobilparkolást kezdeményezni, érvénytelen tranzakciót indítottak, és a parkolási díj megfizetése hiányában büntetés kiszabására számíthatnak – tájékoztatott az NMF Zrt. Nekik az EMÉ-t kell perelniük, hiszen a cég megtévesztette a felhasználót.

Az NMF Zrt. a rendszer indulását követően megvizsgálta, hogy az EME Zrt. jogkövető magatartást tanúsít-e és arra a következtetésre jutott, hogy több esetben megsértette a törvényi szabályozást. A cég a felhasználókat félrevezetve mobilparkolási szolgáltatást nyújtott úgy, hogy arra jogosultsága nem volt.

Vissza kell kérni a pénzt

Arra a kérdésre pedig, hogy mi lesz a sorsa az ügyfelek által az EME Zrt.-nek előre befizetett összegekkel,  az NMF Zrt. így válaszolt: az érintettek vagy felhasználják más, nem közterületi mobilparkolási szolgáltatásra, vagy visszakérik a pénzt EMÉ-től. Az NMF Zrt. felhívta az érintettek figyelmét: ezt külön kell kérni, különben nem fogja az ügyfél megkapni a pénzét. Ha azonban visszakérik a felhasználók a fel nem használt összegeket, akkor az EMÉ-nek a megkötött szerződésük szerint vissza kell utalni azt – közölte az NMF Zrt.

Az országosan egységes mobilfizetési rendszerhez első körben hat szolgáltató csatlakozott. A három országos mobilszolgáltató mellett (Telekom, Telenor, Vodafone) keddtől az Evopay, az Mpark és a Barion mobilparkolási szolgáltatását lehet igénybe venni az ország valamennyi közterületi parkolási övezetében. A – Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel együtt – 7 szolgáltató közötti különbségek a www.nemzetimobilfizetes.hu honlapon összehasonlító táblázatban találhatók meg, a szolgáltatások részletes ismertetésével.

A törvényi kötelezettség szerint július 1-jével megvalósult és bevezették azt a rendszert, amely a közterületi mobilparkolást és az e-matrica vásárlást szolgálja ki országosan. A rendszer keddi indulásával egy időben a Androidos platformon elérhetővé vált a NMF Zrt. mobilfizetési applikációja. Az iOS appalikáció néhány napon belül az Apple Store-ban elérhetővé válik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik