A lap pénteki számában felidézte: a Malév 66 éves működés után 2012. február 3-án reggel állt le, azt követően, hogy az unió – meghallgatva a Wizz Air és a Travel Service beadványát – a versenyt torzítónak tartotta az állam támogatását és a szubvenció visszafizetésére kötelezte a légitársaságot.
Az Európai Bizottság 2012 elején hozott döntése szerint egy új nemzeti légitársaság létrehozásában az állami vagyon szerepe nem lehet meghatározó, és az állam vállalkozói szerepvállalása kizárólag üzleti alapon történhet. Így a lehetőségek elég korlátozottak, egy új vállalat megalapítása kizárólag állami forrásokból nem finanszírozható – jegyezte meg a minisztérium a lap szerint.
Magyarország számos határozott előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, meglévő értéket és lehetőséget tud felmutatni az érdeklődő befektetőknek, a fejlesztési tárca szerint ilyen például Budapest földrajzi elhelyezkedése, illetve a szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc Repülőtér, a piaci résként jelenleg is lefedetlen átszálló forgalom.