Ötször gyorsabb a növekedés a hazai kreatívipar teljesítményében mint a magyar gazdaság egészében – írja a Napi Gazdaság hétfői számában a Hétfa Elemző Központ friss tanulmánya alapján. A felmérés rámutat arra, hogy az ebben az ágazatban előállított javak az ország bruttó össztermékének 3,7 százalékát adják, egy évtizeden belül viszont már az 5 százalékos arányt is elérheti.
Kitörési pont
A kreatívipar azokat a tevékenységeket fedi le, amelyek egyidejűleg teremtenek üzleti és kulturális értéket, itthon a legdinamikusabban terjeszkedő terület 2008 és 2012 között a dizájn volt – írja a lap. Bár a szektor egyre erősödik, a hazai gazdaság versenyképességéhez egyelőre csak korlátozottan járul hozzá. A tanulmány szerint ennek oka abban keresendő, hogy a hagyományosan működő magyar ipar nem generál számottevő keresletet a hazai dizájn számára, illetve a beszállítói háttér is kiforratlan – olvasható a lapban.
A kreatívipar Magyarország, azon belül pedig Budapest számára is kitörési pont lehet. Az elemzés szerint minden feltétel adott ahhoz, a magyar főváros legyen az ágazat egyik központja. Hozzáteszik, hogy az adottságok önmagukban nem feltétlenül lesznek elegendőek, szükség lesza finanszírozás megoldására is.