Legfeljebb az állapotromlást lassíthatják – írta a Napi.hu, miután a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott felújítási tervszámokat összevetették az úthálózatok optimális felújítási ciklusával.
Ebből ugyanis az derült ki, hogy negyede annyi utat hoznak csak rendbe, mint amennyi ahhoz kellene, hogy ne romoljon tovább az általános állapot.
Kétharmad rosszabb, mint a még tűrhető
Magyarországon a 33 ezer négyzetméternyi aszfalton nem is az úgynevezett „nyomvályús” utak jelentik a legnagyobb problémát (6 százalék). Hanem inkább a burkolatok állapota – írta a lap.
Ugyanis a közúthálózat majdnem kétharmada még „tűrhető” jelzést sem kaphat. S az is eléggé sokat mondó, hogy még a tehetősebbnek számító megyékben is eléggé leromlottak az utak.
Az útfelújítások (119 milliárd forint, idén és jövőre) 85 százalékát egyébként EU-s pénzből finanszírozzuk, csak a többit állja a magyar állam. Pedig útdíjból és autópálya-matricából csaknem 200 milliárd forint folyik be idén. Igaz, ebből százmilliárdnyit elvisz évente az M5 és M6 koncessziós autópályák díja.