A honlapokat a tagállamok hatóságai összehangoltan ellenőrizték az Európai Bizottsággal közösen, a szabályszegők elleni fellépést követően pedig már a cégek 62 százaléka betartja az uniós előírásokat – derült ki a brüsszeli testület közleményéből.
“A maradék 38 százalék további fellépésre számíthat, miután az európai hatóságok folytatják a munkát, hogy a fogyasztói jogok tiszteletben tartása biztosított legyen” – írta a bizottság.
A testület tájékoztatása szerint a weboldalak mintegy harmadánál nem tüntették fel, hogy ki az üzemeltető, és az email-címet sem adták meg, amelyen keresztül az ügyfelek kapcsolatba léphettek volna a céggel. A fogyasztóvédelmi hatóságok emellett úgy találták, hogy a honlapok 28 százaléka nem tájékoztatta az ügyfeleket arról, hogy szükség esetén hol tehetnek panaszt, illetve mintegy negyedük a választható szolgáltatásokat is belekalkulálta az árba.
A honlapok ötöde mulasztotta el feltüntetni a teljes fizetendő árat az első lehetséges alkalommal, amikor a foglalások fő elemei már adottak voltak.