A Fiatnak eddig bő 58 százalékos tulajdonrésze volt a Chryslerben, a maradék 41,46 százalék tulajdonosa az amerikai autóipari dolgozók szakszervezetének (UAW) egészségügyi alapja (Veba) volt.
Az olasz gyártó régóta szerette volna kivásárolni a kisebbségi tulajdonost, de az árról sokáig messze voltak egymástól az álláspontok. Egyes hírek szerint a Veba eredetileg 5 milliárd dollárt kért a 41,5 százalékos tulajdoni hányadért, a Fiat csak fele ennyit adott volna érte. A felek már egy amerikai bírósághoz fordultak, kérve a vételár megállapítását. Az első tárgyalást szeptemberre tűzték ki, de a szerdai megállapodás miatt okafogyottá vált a bírósági eljárás.
Piaci elemzők szerint a vételár a vártnál alacsonyabb, ezért a Fiat nem kényszerül tőkeemelésre ahhoz, hogy finanszírozza a kivásárlást. A megállapodás hírére csaknem 16 százalékot emelkedett a Fiat részvényeinek árfolyama a milánói tőzsdén. Délben 13 százalékos pluszban volt.
A Chryslert 2009-ben állami támogatás mentette meg a csődtől, de 2012 közepe óta ismét nyereséges; 2013 első kilenc hónapjában 1140 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el. A Fiat csoport 2013 III. negyedévében 340 millió dollár veszteséget termelt, de az amerikai leányvállalat eredményének köszönhetően 260 millió dollár profitot ért el.