Gazdaság

Elmeszelték az Auchan reklámját

Auchan (auchan)
Auchan (auchan)

Az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága szerint megsértette a reklámetikai kódexet az áruházláncnak az a hirdetése, amelyben a versenytársaknál 6-8 százalékkal olcsóbbnak állította be magát – írja az origo.hu.

A hirdetés vizsgálatát két konkurens áruházlánc, a Spar és a Tesco kérte. A kérdéses reklámban 250 ismert, minőségi márkás termék szerepel. A bizottság szerint nehézkes a lista internetes elérhetősége, keresővel nem lehetséges, így nem elfogadható – olvasható az Origo cikkében.

A testület szerint különösen aggályos, hogy a reklámból nem derül ki egyértelműen, hogy nem szezonális termékkörre, hanem csak három termékkategóriára vonatkozik a hirdetés. Az Auchan bemutatta a méréseit, a testület ezzel kapcsolatban azt kifogásolta, hogy csak két áruházban érvényes átlagárakat számoltak, ráadásul ezek csak egyetlen napra voltak érvényesek.

A bizottság felhívta az Auchant, hogy a reklámot azonnal vonja vissza. Az áruházlánc a portál megkeresésére későbbre ígért hivatalos reakciót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik