Gazdaság

Trükkel adnák ki az üzlethelyiségeket

kiadó (kiadó)
kiadó (kiadó)

Kirakatba kerültek a sikeres fiatal vállalkozók.

Budapest belvárosában fiatal arcok tucatjai vigyorognak önre az üresen kongó üzlethelyiségek kirakataira felragasztott matricákról. Ann Tuan divattervező, a Prezi-com-os srácok, Losonczi Áron, az átlátszó beton kitalálója vagy épp az Ivanka alapítói szerepelnek rajta. És néhány bekezdésnyi szöveg, ami alapvetően arról szól: látod, nekik sikerült, ugorj neki a vállalkozásnak te is!

A „Rögtön jövök” projektet a Bridge Budapest és a Design Terminál találta ki a Főpolgármesteri Hivatallal közösen. “A megváltozott vásárlói szokások és a folyamatosan változó piaci környezet következtében Budapest egyik szembetűnő problémájává váltak a kiüresedett üzlethelyiségek. A belváros frekventált útvonalain a kiüresedett földszinti funkciók és üres kirakatok látványa állandósult a városképben, mely városrészek leértékelődéséhez is vezet, ezáltal pedig az adott területeken gazdasági gyengülést okoz“ – összegzi a kitalálók motivációját a Rögtönjövök.hu honlap.

A válság hozta kiskereskedelmi pangás ellen komplex programot terveznek, amelynek a kirakatok felmatricázása csupán az egyik eleme. Talán ennél fontosabb, hogy a Rögtönjövök.hu-n adatbázist építenek Budapest kiadó üzlethelyiségeiről. Az adatbázisban egyelőre csak a kiadó üzletek töredéke található meg, ám a projekt még viszonylag fiatal.

Képek a felmatricázott üzlethelyiségekről a Hungarian Success Stories blogon.

A lehangoló üres kirakatok ellen a VIII. kerületben művészek harcolnak.

Önnek tetszik az ötlet?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik