Ahogy arról korábban beszámoltunk, kötelezettségszegési eljárással fenyegeti az Európai Bizottság Németországot, mivel a Daimler AG több típusa esetében a klímaberendezések töltőgáza nem felel meg az uniós előírásoknak.
A Kecskeméten gyártott A, B osztály és a CLA autóiban egy, az EU által 2006 óta kitiltott anyagot, a szén-dioxidnál 1400-szor erősebb üvegházhatású gázt (az úgynevezett R134a gázt) használnak.
Fotó: MTI / Ujvári Sándor
Az idevágó irányelvet 2006-ban fogadták el, és eredetileg 2011. január 1-jén kellett volna hatályba lépnie, az autógyártók viszont további két év haladékot kaptak, hogy fel tudjanak készülni az átállásra. A Mercedes arra hivatkozik, hogy a nem új típusként, hanem korábbiak továbbfejlesztéseként regisztrált modellekben még 2017-ig lehet alkalmazni ezt a hűtőgázt. A Mercedes azonban új típusokkal állt elő, vagyis vonatkozna rá a tiltás.
Még nincs napirenden a CLA uniós kitiltása, ennek ellenére a Daimler kecskeméti gyára már közzétett egy nyilatkozatot, mely szerint az A és B osztály, valamint a CLA is érvényes jóváhagyással rendelkezik a német hatóságtól (KBA), ez az engedély pedig Európa-szerte érvényes. Egyedül Franciaországban nem lehet június 12. után gyártott autókat forgalomba helyezni.
A Mercedes egyébként arra hivatkozva használja az R134a gázt, hogy a helyette kidolgozott, kevésbé környezetszennyező új gáz 14 tesztből 10 esetben kigyulladt és tüzet okozott.
További részletek itt.