Gazdaság

Sziget – az idén veszteséges lesz

sziget (sziget, )
sziget (sziget, )

Várhatóan 360-370 ezer között lesz a Sziget idei látogatottsági száma, ami némileg elmarad a tavalyi, 379 ezres adattól, de Gerendai Károly úgy értékeli, ettől függetlenül jól sikerült a fesztivál.

A főszervező – aki szerint az idei Sziget veszteséges lesz – az MTI-nek adott vasárnapi interjújában azt mondta, pozitív visszajelzéseket kaptak az idén bevezetett változtatásokról és reméli, hogy ezek hatására jövőre újra “erősödni” fog a rendezvény.

Kevesebb bérletet adtak el

Gerendai Károly egyelőre végleges adatokat nem tudott mondani a látogatók számáról. Szavai szerint ugyanakkor azt már előre látták, hogy a bérletek eladása elmarad a korábbi évekétől, annak ellenére, hogy idén növelték a kiadásaikat.

Enyhíti a helyzetet, hogy az éppen tavaly 27-ről 18 százalékra csökkent áfa miatt emelkedik a jegybevétel nettó összege – jegyezte meg.

Veszteséges lesz

A főszervező azt is elmondta, hogy az idei Sziget előreláthatóan veszteséges lesz. Hogy mennyire, azt egylőre nem lehet tudni, mert sok információ hiányzik a végső számításhoz, de becslése szerint várhatóan száz- és kétszázmillió forint közé tehető a deficit.


Fotó: MTI / Mohai Balázs

Hangsúlyozta, hogy a Volt fesztivál és a Balaton Sound viszont elég jól sikerült ahhoz, hogy cégük feltehetően így is pozitív szaldóval zárhasson.

Gyengébb volt a sztárprogram

A visszaesés talán legfontosabb okának azt nevezte, hogy az idei sztárprogram gyengébb volt, mint amit a szervezők szerettek volna. Hozzátette: emellett tavaly a húszéves jubileum és az előtte elnyert legjobb európai fesztivál díja is fokozta az érdeklődést a Sziget iránt.

Gerendai Károly szavai szerint érezni lehet, hogy a hazai célközönség – mind a demográfiai problémák, mind a külföldre való elvándorlás miatt – fogy. Megjegyezte: az elmúlt években is csökkent a magyar látogatók száma, de akkor azzal párhuzamosan még nőtt a külföldieké, most viszont ez az utóbbi trend is megállt.

Erős a konkurenciaharc

Az idén megújult látványvilágról szólva kijelentette, hogy akkor is arra szerették volna helyezni a hangsúlyt, ha erősebb lett volna a zenei program. A nemzetközi fesztiválpiacon elmondása szerint nagyon erős a konkurenciaharc, mára körülbelül ötször annyi a rendezvény, mint 21 éve, a Sziget indulásakor volt.

Miután a kínálat bővül, a kereslet viszont nem, ezért egy ilyen helyzetben csak azok tudnak életben maradni vagy éppen tovább erősödni, akik jól meg tudják különböztetni magukat a többiektől. A látványvilág és a szolgáltatások fejlesztését vagy a sokszínűség erősítését, amikben a Sziget eddig is jobb volt sok versenytársánál, éppen ezért is tartották stratégiai célnak – fejtette ki.

A strand volt a legnagyobb sláger

Gerendai Károly kiemelte, hogy a mostani változások szinte mindegyikére pozitív visszajelzéseket kaptak. A legnagyobb sikert valószínűleg a strand aratta, de a látogatók jól fogadták a cirkuszt, illetve a nappali-kora esti közösségi akciókat is. Jelenleg nem látnak olyan idén bevezetett elemet, amelyet ne lenne értelme folytatni – mondta.

Kitért arra, hogy – miközben olyan értelemben szerencsésen megúszták a pénteki vihart, hogy amiatt nem kellett programokat elhalasztani -, a szél éppen a látványvilág elemeit tépázta meg.

Vasárnap majdnem teltház volt

Az eddigi koncertek közül a pénteki Blurre voltak a legtöbben kíváncsiak – mondta el Gerendai Károly. Aznap körülbelül 65 ezren voltak a Szigeten, közülük 45-50 ezren pedig elmentek a Nagyszínpadhoz is. Vasárnap estére, amikor David Guetta lép fel a Nagyszínpadon, a szervezők hasonló vagy azt meghaladó nézőszámot várnak. Ezt a reményüket táplálja, hogy akkor tartják majd az úgynevezett end show-t is.

A főszervező ennek kapcsán azt mondta, az előzetes eladások alapján 65-70 ezer közé várja a vasárnapi látogatottságot, ami már közel lenne a 75 ezres telt házhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik